Casefilm: de nieuwe Boekenbon >>


Doelstelling:

Maak duidelijk dat je met een Boekenbon niet alleen literaire werken hoeft te kopen, en dat een Boekenbon een heel persoonlijk cadeau is dat je niet zomaar aan iedereen had kunnen geven.

Doelgroep:

Gevers, ontvangers én verkopers van de Boekenbon.

Concept:

We introduceerden een nieuw soort Boekenbon: genrebonnen. We maakten voor elk genre een speciale Boekenbon en vroegen 6 bekende auteurs als ambassadeur. Natuurlijk maakten we slim gebruik van hun populariteit.

Media & middelen:

Door aan te haken op bestaande boekenmomenten realiseerden we met minimale middelen maximale exposure. In mei, de maand dat er in boekwinkels veel aandacht is voor hobby- en kookboeken, introduceerden we de Kook Boekenbon. In juni, de maand van het spannende boek, introduceerden we de Spannende Boekenbon. In oktober rond de Kinderboekenweek kwamen we met de Kinderboekenbon. En toen de Boekenbon 80 jaar werd, verscheen de Nederlandse Boekenbon. De boekwinkels ontvingen bij elke introductie een p.o.s.-pakket met daarin: een vierluikje met de nieuwe genrebon, posters, raamstickers, een genretafeldisplay en een cadeauverpakking.

Natuurlijk vernieuwden we ook de site van Boekenbon. Nieuwe animaties en een andere look&feel zorgen nu voor meer inspiratie. Op boekenbon.nl maakte elke ontvanger van een genrebon bovendien kans op een extra prijs. Dat maakten bekend op via bannering op relevante sites en op de cadeauverpakking.

Leave a Comment